Egy kicsi mozgás mindenkinek kell! A gyerekeknek meg sok

Európában ma minden harmadik gyerek túlsúllyal küzd, és ez hazánkban sincs másképp, sőt: az elmúlt 20 évben megháromszorozódott az elhízott gyerekek száma. A túlsúlyos gyerekek többsége egy életen át elhízott marad, és örök küzdelmet folytat a súlyával. Nem lehet elég sokszor hangsúlyozni, hogy az elhízásnak súlyos egészségügyi kockázatai vannak, a lista legelején rögtön a cukorbetegség áll. De a túlsúly a lelket is megbetegíti, a „kövér”, „dagi”, „pufi” gyerekek többsége depresszióval küzd. Nincs önbecsülésük, naponta megtapasztalják, milyen a többiek céltáblájának lenni, milyen „kevesebbet érni” a többieknél. A számítógépes játékok, az internet és a gyorséttermek csak fokozzák ezt a helyzetet, így a mi felelősségünk, hogy gyermekeinknek milyen életmódot adunk útravalóul. Fontos, hogy a rendszeres mozgás az életmódjukhoz tartozzon, és ne szükséges rossz, hanem egyfajta hobbi és kikapcsolódás legyen számukra!

Íme, pár ötlet, amivel a sport könnyedén a mindennapjaik részévé válhat!

Válasszunk olyan sportot, amit szeret csinálni!

Nálunk nem volt kérdés, hogy a gyerekek már az ovitól kezdve rendszeresen mozogjanak, legalább heti kétszer. Egy fiú, egy lány, így a foci és a tánc lett a nyertes. Nagyon fontos, hogy olyan mozgásformát válasszunk, melyet szívesen és örömmel végeznek, így nem kötelességként tekintenek rá, és várni fogják az edzéseket. Ma már rendszeresen vannak sportágválasztó események. Ezekre érdemes elmenni, mert nagyon sokféle sportot ki lehet próbálni, és így könnyebben tudunk választani a lehetőségek közül. A legközelebbi ilyen 2017. május 26-27-én lesz a Merkapt Sportközpontban. Jó kis hétvégi program, és megalapozhatjuk vele gyermekünk későbbi mindennapi mozgását.

Hétvégén kiránduljunk rendszeresen!

Igen, tudom, ma már nem túl menő dolog az erdőben kutyagolni a fák között. Hiszen ott se internet, se tv, sokszor még térerő sem nagyon van. Pedig egy ilyen program nem csak összehozza a családot, de az egyik legjobb mozgásforma, hiszen észrevétlenül is, de sportolunk. Mutassuk meg, hogy kirándulni igenis jó móka! Válasszunk érdekes helyszínt! Nekem az egyik kedvencem a Dera-szurdok, rengeteg kis híddal, eldugott ösvénnyel és még szalonnasütési lehetőség is van. Nálunk imádják a gyerekek! De egy Libegőzés, vagy kisvasúttal egybekötött túra is jó program. Fedezzük fel együtt Magyarországot!

Kocsi helyett bicikli!

Kényelmes dolog autóval közlekedni, ez tény. Hétköznap én is azzal viszem a gyerekeket oviba és iskolába. De hétvégén a mozgásé a főszerep. Elő a bringával, rollerrel, görkorival! És mi van akkor, ha nincs kedvük hozzá? Erre is van megoldás! Ajánljunk fel valami csábító célt a túra végére! Mi általában valamilyen cukrászda, csúszdás játszótér, vagy fagyizó felé vesszük az irányt. A lényeg, hogy úgy érezzék, ezért megéri tekerni. J Ha pedig már elindultunk, akkor biztosan élvezni fogják a közös programot. Ha már nagyobbak, választhatunk hosszabb útvonalat is, íme, néhány lehetőség a mozgásvilágon.

Mozogni jó!

Bármilyen csúnyán is hangzik, de a gyerekeid nem feltétlen a tanácsaidat, sokkal inkább a példádat fogják követni! Ha azt látják, hogy rendszeresen mozogsz, és ezt örömmel teszed, akkor ez számukra is követendő példa lesz. Edzőként nálam nem kérdés a sport iránti elkötelezettség, és nagyon fontosnak tartom, hogy minden lehetőséget megragadjak arra, hogy velük is megszerettessem azt. Amikor csak tehetjük, kimegyünk az utcára focizni, vagy a Fitt parkba játszani, esetleg a Margitszigetre sétálni. Mutasd meg nekik, hogy mozogni igenis jó dolog!

Szilvi Fitness

1 kedvelés
Előző bejegyzés: Mosolyogj! Kacagj! Nevess! :) – A nevetés hatalmaKövetkező bejegyzés: Vega mama – Vega gyerek?

Kapcsolódó bejegyzések